2028 seçimleri için bir uzlaşma ve ‘ateşkes’ çağrısı

Seçimler, her zaman problemleri olan Türkiye demokrasisinin en iyi yaptığı iş. Hatta dünyada pek çok demokratik ülkeden bile daha iyi yaptığı bir iş.

Bugünkü seçim sistemi; 1946 seçimleri tecrübesine karşı Celal Bayar’ın Ocak 1947’deki Hürriyet Misakı’na, Cumhurbaşkanı İnönü’nün 12 Temmuz 1947’de verdiği 12 Temmuz Beyannamesi ile varılan ilkesel uzlaşmanın bir sonucu.

Seçimleri kaybedenler sık sık hileden bahsetmeyi sevse de 1946 seçimleri tecrübesinden sonra Türkiye’de hileli bir seçim yapılmadı.

1946’dan sonra 2019 İstanbul seçimleri gibi boş çıkan bir hile iddiasıyla seçimlerin iptal edildiği bir kaç örnek oldu. Ama günün sonunda seçimler tekrarlandı yani yine sandığın dediği oldu.

Bu tarihi akışta seçimlere girerken adayların önünün yargı eliyle kesilmesinin de örnekleri sınırlı.

1961’deki Cumhurbaşkanlığı seçiminde Ali Fuat Başgil’in askerlerin tehdidiyle adaylıktan çektirilmesi, yine 61 ve 80 darbelerinden sonra siyasi yasaklar yüzünden aday olmasına izin verilmeyen siyasetçiler, 2002’de Erdoğan’ın aday olmasına izin verilmemesi, 2007’de Abdullah Gül’ün Cumhurbaşkanlığı seçimine yargının müdahalesi gibi…

Ama bu hikayelerin sonunda da hep demokrasi kazandı.

Bu yüzden her şeye rağmen Türkiye’yi dünyada ve bölgesinde farklılaştıran demokratik seçim geleneğimizi kıskançlıkla ve özenle korumalıyız.

Şimdi demokrasimizin önünde bir 2028 seçimleri sınavı var.

Cumhurbaşkanlığı seçimi için şimdiden siyasette iki organik aday var: Cumhurbaşkanı Erdoğan ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu.

Cumhurbaşkanı, AK Parti ve MHP blokunun tartışmasız Cumhurbaşkanı adayı. Türkiye’nin en az yarısının da siyaseten temsilcisi.

Türkiye’nin en büyük iki partisinden biri de 2024 yerel seçimlerinden beri CHP.

CHP’nin adı geçen iki adayı var: İmamoğlu ve Yavaş.

Ama belli ki CHP’lilerin, CHP kamuoyunun ve medyasının adayı İmamoğlu.

2023 Cumhurbaşkanlığı seçiminde Kılıçdaroğlu’nun adaylığı yüzünden kaybettiklerini düşünüyorlar ve bu kez o seçimde de aday olan İmamoğlu’yla kazanacaklarına inanıyorlar.

İmamoğlu’nun şehir turlarından kendi tabanında bir heyecan yaratttığı da görülüyor.

Erdoğan’ın AK Parti ve tabanı için alternatifsizliği ise herhalde tartışma dışı.

Ama siyaseten organik bu iki aday, 2028 seçimlerine hukuken katılamayabilir.

Erdoğan’ın önünde üçüncü kez aday olamama engeli var. Bu engeli AK Parti de kabul ediyor, reddetmiyor.

İmamoğlu’nun önünde ise her an siyasi yasak kararı çıkabilecek bir dizi dava ve esas olarak ise adaylığını imkansız hale getirecek üniversite diplomasının her an iptal edilme riski var.

Diplomanın serencamını ve görüşümü daha önce burada yazmıştım. Daha fazlasına gerek yok.

Çünkü karşımızda sadece hukuki ve idari bir konu olmadığı açık. Alametler arttı. İmamoğlu, üniversite diplomasını 35 yıl sonra kaybedebilir.

Ortada hem iktidarı hem de muhalafeti geren, çaresiz bırakan ve önünü kesen iki hukuki mesele var ama her iki taraf da sadece diğer tarafın adaylığının önünün kesilmesini bekliyor.

Peki, başka bir çıkış yolu yok mu?

Alternatiflerimize bakalım.

Erdoğan’ın aday olması için iki seçenek var:

Birinci yol Anayasa’nın 101. maddesindeki “iki dönem kuralı”nın kaldırılması.

Anayasa değişikliğinin referandum koşullu kabulü için 360, doğrudan kabulü için de en az 400 milletvekiline ihtiyaç var. AK Parti, MHP ve ittifak blokunun sayısı bunlara yetmiyor.

İkinci yol; Meclis'te 360 milletvekilinin seçimlerin yenilenmesi kararını alması. Bu durumda Erdoğan tekrar aday olabiliyor.

Ama bu sayının da iktidar uzağında.

Bu sayıyı çözüm sürecinin yaratacağı sinerjiyle DEM Parti ile kapatma planının siyasi riskleri var.

Cumhurbaşkanı, bu sayede aday olmuş olarak seçimlere girmek istemeyecektir. DEM Parti de bu pazarlığa girmekten memnun olmayacaktır.

İmamoğlu’nun diploması iptal edilirse ise seçenekleri yine iki:

Biri imkansız seçenek; Bu yıl tekrar sınava girip, dört yıllık bir fakülteyi 2028’in adaylarının belirlendiği son tarihe kadar bitirmek.

İkincisi ise yine bir Anayasa değişikliği gerektiriyor. Yani en az 400 milletvekili.

İki durumda da değiştirilmesi gereken Anayasa’nın 101. maddesinin ilk iki hükmü şöyle:

“Cumhurbaşkanı, kırk yaşını doldurmuş, yükseköğrenim yapmış, milletvekili seçilme yeterliliğine sahip Türk vatandaşları arasından, doğrudan halk tarafından seçilir. Cumhurbaşkanının görev süresi beş yıldır. Bir kimse en fazla iki defa Cumhurbaşkanı seçilebilir.”

Peki ya bir mucize olup Anayasa’nın 101. maddesinin bu iki hükmünü AK Parti ve CHP uzlaşmayla değiştirirse?

Yani iki parti Meclis’te uzlaşıp, Cumhurbaşkanlığı seçimi için yüksek öğrenim şartını kaldırırsa ve “en fazla iki defa” maddesini “en fazla üç defa” yaparsa ya da sınırlama koymazsa?

Şu anda Meclis’te AK Parti’nin 272, CHP’nin 134 milletvekili var.

Yani isterlerse Anayasa’yı tümden değiştirebilirler.

Bu pragmatik uzlaşmayla hem Erdoğan’ın hem de İmamoğlu’nun önünde adaylık için bir engel kalmaz.

İmamoğlu’nun siyasi yasak gelebilecek davalarında ise böyle bir uzlaşıdan ve iktidarın niyetini belli etmesinden sonra tersi bir karar çıkamaz.

Bu pragmatik uzlaşmayı biraz daha büyütmek de mümkün.

Bu ikili Anayasa değişikliği teklifini DEM ve MHP grubu birlikte verebilir. Bu iki anayasa değişikliği paketinin içine çözüm süreci için yapılacak Anayasa değişiklikleri ve yasa değişiklikleri de eklenir.

Böylece bu sürecin siyasi sorumluluğunun altına bütün partiler hep birlikte girmiş olurlar.

Eğer herkes kendi pozisyonundan biraz taviz verirse, herkesin sorunu hızlıca çözülmüş olur.

Böylece 2028 seçimlerinin üzerinden gölge kalkar. Türkiye üç yıl varken seçim gerilimine girmekten kurtulur.

Aksi her iki seçenekte yani iki güçlü ve organik adaydan birinin bile seçime katılamadığı her seçenekte 2028 seçimi belki hukuken meşru olur ama siyasi meşruiyeti hep tartışılır.

Muhalafetin en güçlü Cumhurbaşkanı adayının 35 yıl sonra üniversite diplomasının iptal edilmesi nedeniyle yarış dışı kalması, tüm dünyada 2028 seçimlerinin sonucuyla birlikte anılır.

Bütün yatırımını Erdoğan karşıtlığına yapmış muhalafet ise Erdoğan’ı yenmeden zafer kazanmış sayılmaz.

Gerisi de 2028’de sandığa gidecek halka bırakılır.

Ne dersiniz?

YORUMLAR (169)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
169 Yorum
  • okur / 17 Mart 2025 15:13

    Özel üniversiteden devlet üniversitesine torpille geçiş yapma vb şeyler batılı ülkelerde çok önemsenir, mesela Abd' de okulda kopya çektigi ortaya çıkınca siyasetten çekilmek zorunda kalanlar bile olmuştur.Kamu paralarını İtalya, Fransa turlarında çarcur eden birinin; Kralları bile basit nedenlerle soruşturulan Batılı ülkelerde işi zor olurdu ama buralarda ağzı laf yapanla deneme yanılma oyunu oynamak moda.Belediyeden devletin tepesine kişileri yükseltme konusunda halkta ders almamış belli ki.

    Yanıtla (9) (16)
  • Gercek Okur / 17 Mart 2025 19:29

    Kimmis bu okulda kopya cektigi ortaya çıkınca siyasetten çekilmek zorunda kalan ABD'li siyasetciler?
    Bize birkac isim verirseniz, hem o engin bilginizden istifade eder, hem de cok memnun oluruz.
    Saygilarimla

    Yanıtla (4) (3)
  • okur / 18 Mart 2025 01:24

    Abd' de Edward Kennedy'nin, başkan adaylığına her heveslenmesinde önüne Harvard'ta kopya çekerken yakalanması çıkmıştır ; İspanyada tek partili rejimi demokratikleştiren Kral Juan Carlos bile şaibeli iş nedeniyle görevini bırakmak zorunda kalmıştır; Fransa Cumhurbaskanı Chirac'a uçakları kişisel kullanımdan soruşturma açılmıştır; Hollanda Başbakanı Mark Rutte Türkiyeye normal tarifeli uçakla gelmiştir vb.Batılı siyasetçilere, en küçük mesele için bile soruşturma
    örneği çoktur.Araştırın biraz!

    Yanıtla (4) (1)
  • Gercek Okur / 18 Mart 2025 04:25

    Arastirdim ve söylediklerinizin Imamoglu ile alakasi olmadigini gördüm. Kennedy, 1951 yilinda Harvard'da okurken, Ispanyolca sinavinda yerine baska birini soikmus. Iki ögrenci de okuldan atilmis, 1953'de okula geri dönüp, mezun olmuslar. Kennedy, 1962-2209 arasinda senatörlük yapmis. ABD tarihinde en uzun süre senatörlük yapanlardan biri. Verdiginiz örneklerin hicbirinde adi gecen sahsin secilme hakki devlet tarafindan hukuksuz bir sekilde elinden alinmamis. Imamoglunun yatay gecisi hukuki.

    Yanıtla (0) (0)
  • muzaffer / 18 Mart 2025 04:11

    Cumhurbaşkanının iki dönem seçilebilmesi kuralını anayasaya koyan Erdoğanın kendisidir. Biliyorduki o gün bu kuralı anayasaya koymasaydı referandumda halk anayasa değişikliğine evet demezdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr Zeki / 18 Mart 2025 00:03

    "Aksi her iki seçenekte yani iki güçlü ve organik adaydan birinin bile seçime katılamadığı her seçenekte 2028 seçimi belki hukuken meşru olur ama siyasi meşruiyeti hep tartışılır."
    Demokrasi asigi yazarimiz, dunyanin baslica
    demokrasilerinde var olan iki dönemden fazla aday olamamayi konu sevgili reisi olunca demokrasiye gölge gibi göruyormus demek. Hukuk katliamiyla önu kesilmeyle, 3 hatta 4. kez aday olamamayi ayni kefeye koyuyor. Nasil bir demokrasi aski anlamis degilim netekim...

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet Çanakçı / 17 Mart 2025 23:43

    İlkesel olarak bir kişinin 3 kez cumhurbaşkandığına aday olması ciddi bir değişiklik ve gayet sorunlu. Geçici madde olabilir ama o da yol açar uygun değil. Olması gereken erken seçim ve yargı müdahalesinin durması. Böylece her ikisi de aday olabilir. Makul olan dışına çıkmanın sonucu kestirilemez. Sözün özü öneriniz makul değil.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Osman / 17 Mart 2025 23:18

    Hileli seçim yapılmamıştır diyorsunuz ama oyların yarısı kullanıldıktan sonra kural değiştirip, mühürsüz zarfların geçerli sayılması hileli seçim değil mi? Nitekim seçim sonunda Erdoğan "Atı alan Üsküdar'ı geçti" sözü itiraf niteliğinde değil miydi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hüdavendigar / 17 Mart 2025 10:54

    Allah hickimseyi su yaziyi yazacak seviyeye düsürmesin. Isterlerse trilyon versinler, haktan, hukuktan, adaletten bu derece sasacagima, limon satarim, onurla yasarim, daha iyi. Allah kimseyi sasirtmasin.
    Selam ve dua ile

    Yanıtla (36) (1)
  • M.Kamil / 17 Mart 2025 22:52

    Aynen kardeş. Bu nasil bir mantıktır. Katille maktulü kanunen eşitleyen bir kafa. Kimseyi yoldan çıkarmasın. Yılların YO'suna bakın! Ya da özüne döndü mü diyelim.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sever / 17 Mart 2025 18:27

    Kişi diyelim ki lise mezunudur ama meraklı ve yeteneklidir. Hayatta büyük bir tecrübe sahibidir. Allah vergisi bir yetenekle çok iyi anlamakta ve kavramaktadır. Erken yaşlardan itibaren siyasette çeşitli kademelerde zaman harcamış ve çok şey öğrenmiştir. Şimdi diploma şartıyla bu kişiyi cumhurbaşkanlığı için yarışmaktan alıkoymak doğru mudur, yanlış mıdır? Bana göre, kesinlikle yanlıştır. Bu yüzden, cumhurbaşkanlığı seçiminde yüksek öğrenim diplomasına sahip olma şartı aranmamalıdır.

    Yanıtla (0) (3)
  • Hasan / 17 Mart 2025 22:13

    Kanunlarla kavgamız bitmiyor bir türlü! İki defadan fazla cumhurbaşkanlığı, dekanlık vs yapamaz diye bir kuralı ya da bir göreve atanmak için üniversite mezunu veya lise mezunu olmalı şartını düşman koymuyor oraya. Halkın seçtiği milletvekillerinden oluşan parlamento koyuyor. Sonra göreve aday olan kişi de bunları biliyor. Sanki bir düşman var ve bunlar bir engel olarak önlerine konuluyormuş gibi mağduriyet yaratmak anlaşılmaz bir şey.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 17 Mart 2025 21:03

    Koltuk için hemde ABD ve İsrail'in verdiği koltuk için neler yapılıyor. Artık ak parti için iş bitmiştir

    Yanıtla (2) (1)
  • A.Derin / 17 Mart 2025 18:47

    Bu yazidan şöyle bir sonuç çıkıyor, İmamogluna bilerek bir diploma engeli çıkardılar, karşılığında anayasa değişikliği istenecek boylece hem Erdoğan'ın adaylıgi, hem Dem tarafının istekleri yerine getirilecek...oh ne ala, bir taşla iki kuş...

    Yanıtla (2) (0)
  • Güneş / 17 Mart 2025 17:08

    Seçimlerin hepsinde hile oluyor. En net örneği göz göre göre E. İ. Kazandığında İstanbul seçiminin tekrar edilmesiydi. Doğuda kırsalda oy pusulaları seçmene uğramadan mühürlendi. Analizini her zamanki gibi yanlı, saptırmalı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kolay konu / 17 Mart 2025 17:07

    ilkokul mezunu kisi kanun yapici ve kanuna evet hayir deme hakkina bile sahip olan milletvekili olabiliyor, herhangi bir lise mezunu da neden Cumhurbaskani olmasin ? egitim seviye kurali degisirse imamoglu icin sorun cozulur ve akp-chp gule oynaya anayasayi degistirir, bence ayni kisi 5 defa CB olma hakkina sahip olsun, SANDIK ne derse o olsun , ilkokul mezunlari da milletvekili olabilmeye devam etsin, bu kadar basit.

    Yanıtla (1) (1)
  • Yolcu / 17 Mart 2025 07:52

    Yıldıray Bey CHP nefretini çok iyi anlıyorum. Bu biraz ileri olmadı mı??? Bunca hukuksuzluğa rağmen CHP yi suçlu bulacaksın gibi?? Seni de kaybedersek güvenim kimseye kalmaz.

    Yanıtla (34) (2)
  • Çarçur / 17 Mart 2025 09:35

    Yıldıray Bey gittikçe güvenirliliğini kaybetmek üzere. Bu işte bile Erdoğan seçime girsin Ekrem bey diploma meselesini aynı kefeye koymaya çalışması. Güvendiğim bütün insanlar hayal kırıklığı oldu. Sayın yazar da sanki hayal kırıklığı olacak.

    Yanıtla (27) (1)
  • Okur / 17 Mart 2025 10:30

    Yıldıray Bey kemalist ler yaptığı zaman uzun uzun analiz yapıyorsunuz. Şimdi niye böyle. Güvendiğim biriyidiniz. Giderek güvenimi azalıyor haberiniz olsun

    Yanıtla (17) (0)
  • Umutsuz / 17 Mart 2025 11:18

    Yıldıray Beyi kaybettik. Artık güvenim kalmadı.

    Yanıtla (22) (1)
  • UY / 17 Mart 2025 17:02

    Bence çoktan kaybettik. Son yazılarını dikkatli okursanız AKP'ye yanladığını hissedebilirsiniz. Bu yazıyla tam olarak tarafını belli etmiş.

    Muhalefet de yazarın dediği kadar maldı kendi eliyle 2028 de Erdoğanı tekrar başkan yaptıracak!

    Yanıtla (4) (1)
  • Gülümseyen / 17 Mart 2025 16:50

    Niye illa ki seçime girmeleri için anayasa ve yasalar zorlanıyor. İkisi de seçime girmesin. Biz de biraz kafamızı dinleriz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ağah / 17 Mart 2025 16:49

    İktidar, muhasım muhalefetin ezberlerini bozmaya önce Karabağ'dan başladı.Devamında Libya,Somali,Mavi Vatan,Suriye ve en son PKK'ya silah bıraktırarak süregeldi. Bu sadece siyasi iktidarın başarısı değil elbette. Türkiye Cumhuriyeti Devletinin başarısıdır. Bunlardan rahatsızlık duyulması rahatsız edeci bir patoloji olsa gerek...Hele hele Terörsüz ülke ve bölgeden rahatsız gerçekten hüzün verici Y Oğur zamanı ruhunu iyi okuyorlar...

    Yanıtla (1) (4)
  • Sebahattin Gül / 17 Mart 2025 16:38

    Yıldıray Bey, zatı alınız yurdumda adaletsizliğin,hukuksuzluğun ilanihYe devam etmesini arzuluyorsun.Parasi olan,siyasi desteği olan,CB nin alkislayi ilari zevatin her türlü kanunsuzlugu yapsın ceza almaması i destekliyorsun.Fetoye yalvaran gel artık vatan millet bu hasretlikten kurtulsun diyen Feto destekcisi gafili desteklemeye devam et.Yuz bin,200bin dolari-avrosu olan fetoculukten kurtulsun.Mardesi malum bankadan kredi aldı diye insanları kodese tiksin.Sen de destekle.Nasil vicdan ?

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet / 17 Mart 2025 16:14

    iki gün sonra imamoğlunu hatırlayan bile olmaz.

    Yanıtla (1) (4)
  • Okur * / 17 Mart 2025 15:33

    AKP ve MHP Dem Parti ile kol kola olduklarını açıkça söylemelidir! Bunda utanacak bir şey yok.Dem Parti mecliste grubu olan yasal bir partidir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur * / 17 Mart 2025 15:29

    AKP siyaseti felakettir; AKP'ye alınmadan önce Recep Bey'e çok ağır ithamlarla yüklenen S.Soylu AKP'ye alınınca bunun ezikliği ile bu sefer muhalefete çirkin iftiralar atmaya başladı, koskoca bakan ne yazık ki tarafsız olma erdemini yitirip yerel seçimlerde İmamoğlu kompleksi ile büyük bir iftira atarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde tamı tamına 555 PKK'lının çalıştığını söyleyerek yüzden gözden düşmüştür, siyasi ahlaktan uzak,Soylu'nun seviyesini gösteren bir iftiraydı.Akp bu mu?

    Yanıtla (12) (2)
  • Thor / 17 Mart 2025 15:18

    Ergenekon'dan, Balyoz'dan biliyoruz... Her kumpasın bir amacı hatta pek çok amacı var. Yeni kumpas dava ve soruşturmaların da amacını öğreniyoruz yavaş yavaş. Hazır medya destekçileri de her daim oluyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 17 Mart 2025 14:40

    Ailesi tarafından katledilerek öldürlen Narin'in katil ailesini bile savunan birisinden adaletli bir fikir beklenemez. Boştur,hükümsüzdür.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 14:37

    Ülkenin nerede ise tüm kadim kurumları çökmüş, ekonomi ortada; liyakat, adalet, ahlak hak getire; sokak güvenliği kalmamış; yolsuzluk ile ülke kaynakları yağmalanıyor; suç örgütleri cirit atarken, düzensiz ve yasa dışı göç akıl almaz boyutlarda ve sizler buraya gelirken en kritik süreçlerde iktidara destek olup, katkı sağladınız. Her iddia ve beklentiniz zin tam tersi gelişmeler oldu ve hala bunun farkına varamadınız. Bu kadar saflık ya akıl tutulmasıdır ya da onulmaz bir taşra travması sonucu.

    Yanıtla (11) (2)
  • okur / 17 Mart 2025 12:04

    Yazarın, "Cumhuriyetin Kurucu Kadrosu" veya "içinde Kürt geçen" konularda tüm nesnelliğini, araştırmacı gazeteciliğini ve ilkesel tutumları bir yana bırakması dikkat çekici.
    İçinden çıkan pragmatik tavrı; muhtemelen taraf gazetesi koridorlarında kaptığı yıkıcı virüslerin bünyesinde uyumuş halde olduğu ve fırsatını bulduğu her an vücudunu sardığı şeklinde görüyorum. Söylenecek başka bir şey yok.

    Yanıtla (34) (3)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 13:26

    Bu kavga çok eski medeniyet ile medeniyetten nefret edenlerin kavgası. Profil hep aynı yani. Anadan, atadan da gelen bir kültürel gelişmişlik olmayınca “…mış gibinin” ötesi de olmuyor. Bir bilgiye sahip olmak ile onu idrak etmiş olmak arasında çok fark vardır. Taşra kültürü ise sahip olduğu ya da sahip olduğunu sandığı bilgi kırıntıları ile örer düşüncesini onu gerçek ya da geçerliliğini ise asla tartamaz. Sonuç da biraz daha cilalanmış “hurafeden” öte değildir.

    Yanıtla (6) (1)
  • yorum / 17 Mart 2025 09:13

    İmamoğlu'nun önünde yasal bir engel yok sayın Yazar. Ekrem İmamoğlu , AKP'nin troller ve trol yazarlar aracılığı ile oluşturduğu FETÖ artığı yöntemlerle engellenmek istenen yasal bir adaydır. Elmalarla ,armutları aynı sepete koymayın.

    Yanıtla (39) (3)
  • İlkokullu / 17 Mart 2025 11:12

    "fetö artığı yöntemler" derken tam olarak neyi kastediyorsunuz. Fetoyu yendiniz ama artıklarıni mi yenemediniz nasıl oldu. Koskoca devlet koskoca millet artıklara mi yeniliyor. Ben bir ilkokullu olarak bu dediğinizi nasıl anlamalıyım?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 13:15

    Fetö artığı “yöntemler” diyor “fetö artıkları” demiyor ki tam da doğru teşhis. fetö “hile ve desisise” çukuruydu ve ne olduğu da başından belli idi. Bazı akılsızlar bunu görmedi kapıldı.

    Yanıtla (11) (1)
  • Ali Can / 17 Mart 2025 09:19

    İnsanlar istedikleri kadar Google’dan veya yapay zeka üzerinden araştırma yapıp makale diye bir şeyler
    Karasalar dahi, geldikleri, ait oldukları köylülükten ibaret olan toplumsal kökenlerine rücu etmek zorunda kalırlar. Yani aileden gelmeyen ve akademi ile pekiştiririlmeyen bir entelektüelizm her zaman bir düz mantığa götürür. Yandaş medyada dışında, okuduğun düz mantıkla yazılmış ender makaleler’den biridir.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 12:54

    Birilerinin de kök sorunu görmüş olması sevindirici. Yazar Tarık Çelenk Karar gazetesinde yayınlanan bir söyleşisinde “Türk sağı köylüdür” vurgusu ile eleştiri yapmıştı. Ama doğru tanım “köylülük” değil doğru tanım “kasabalılık” ve Türk sağının eğitimli kesiminin tarifine de uyar. Gerçi bu sağ-sol değil taşra-kent çelişkisidir; ve kültürel bir konudur. Taşra kültürü bazen kendi durumunun yarattığı öfke, haset ve düşmanlık ile hareket eder; bunun da sağı ya da solu olmaz!

    Yanıtla (7) (0)
  • OKUYucu / 17 Mart 2025 01:47

    Avukat Kemal Vuraldoğan, Anayasa Mahkemesi’nin daha önce verdiği karara göre,  İmamoğlu’nun diplomasının iptalinin mümkün olmadığını belirtti. Anayasa Mahkemesi’nin Resmi Gazete’de de yayımlanan Abidin Pişgin'in kararına göre; hile, açık hata vs yoksa diploma mezuniyet tarihinden sonraki 60 gün içinde iptal edilebiliyor. AYM, 60 günden sonra diplomanın iptal edilmesini eğitim hakkının ihlali olarak görüyor.

    Yanıtla (35) (1)
  • İbrahim Diri / 17 Mart 2025 02:28

    Adamlar İstanbul seçimlerinde açık açık, YSK eliyle darbe yaptı, AYM kararları beni bağlamaz diyen birisi tarafından yönetiliyoruz.

    Yanıtla (44) (1)
  • Okur / 17 Mart 2025 06:13

    O günün YSK başkanı nın tüm emeklilik hakları iptal edilip yenilenen seçim masrafları kendisinden tahsili yapılmalı!

    Yanıtla (32) (1)
  • erdo bay / 17 Mart 2025 07:16

    YSK başkanı muhalif kaldı karara.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mustafa Rıfat ÖNİZ / 17 Mart 2025 11:11

    Seçimdeki Ak Parti oylarının nasıl başka partilere aktarıldığını gördük, Ak Partisi sadece Belediye Başkanlarına verilen oylar sayılsın dedi ancak oyun ortaya çıkacağından CHP yi mağdur duruma sokmak için düzen kurularak genele döndürüldü Ak Partililer de oyları koruyamadığı için Ak Partisini cezalandırdı, cezalandırınca gördü göreceğini, her millet layıl olduğu idareyi bulur. Bu seçimde de layık olduğumuz seçimi yapacağız.

    Yanıtla (2) (3)
  • AliRıza / 17 Mart 2025 11:59

    Her konuda anayasayı dele bilme bir marifet sayılıyor. Arkadan dolanma aynı mantık. Seni yakalarsa öpüyor! Tlf ile dolandırıp ev arsasını altını bozdurup (uzun süre!) çöp kutusuna kondura bilen bilinç SİZLİKTE bu minvalde aslında:( Kurallara uymak yerine karşıdakinin açığını arayıp bulmak! Kıprıs taki olay hitler zamanında olabilir, ama “bundan sonra affedilmez” denir olur biter. Atı alan üskdrı seçimde bile geçe biliyor malum:) sağ elinle sol kulağını tutarsan kafası ile nereye varacak ülke

    Yanıtla (2) (0)
  • ysfyzr / 17 Mart 2025 11:54

    '' Ne dersiniz? '' diye sordunuz ya... Olmaz derim, olmamalı, koca bir ülke belli kişiler aday olacak diye yasalar veya anayasa değiştirilemez. Değiştirilmemeli. Koca ülke iki kişiye bırakılamaz. Durumları uygun değilse aday olmasınlar. Yasalar veya anayasa ne için yapılır? Bunlar suni gündem yaratma çabaları. Zamanı gelince seçim yapılmalı, seçim zamanı şartları karşılayan ve aday olmak isteyenlerde yarışmalı. SWayın yazar çok saçma bir öneri olmuş.

    Yanıtla (19) (0)
  • Bir dost / 17 Mart 2025 11:43

    Dostum Trump arabulucu olsun bari

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 17 Mart 2025 11:40

    Sayın yazar siz bu işlere karışmayın lütfen. Taraf gazetesinden iyi biliriz.

    Yanıtla (16) (1)
  • okur / 17 Mart 2025 11:27

    "Ateşkes" mi ? Savaşta mıyız Yıldıray Bey? Muhalefet ne yaparak saldırıyor mesela ? İktidarı davalarla taciz mi ediyor ? CHP , iktidar belediye başkanlarını gözaltına mı alıyor ? Siz savaş muhabiri misiniz ?

    Yanıtla (32) (0)
  • Mşakir / 17 Mart 2025 11:17

    Bahçeli Chp yi destekler olur biter Kavgaya gerek yok

    Yanıtla (1) (1)
  • Afife Hidayet Güner / 17 Mart 2025 11:14

    Yine tam bir Yıldıray Oğur farkı. Gayet uygun bir teklif bizce ama dosdoğru çözüm üretmelere öyle kolay razı olabilir miyiz biz sizce? Hiç olur mu, hani bunun kavgası kurgusu çölemeriği?

    Yanıtla (0) (14)
  • Nasreddin Hoca / 17 Mart 2025 11:10

    Böyle bir çözüm benim bile aklima gelmezdi...

    Yanıtla (3) (0)
  • Yolcu / 17 Mart 2025 05:44

    Hile yapilmadi derken....... Mesela oylar sayılmaya basladiktan bir saat sonra muhursuz oyları geçerli kılmanın YSK eliyle yapılmış olması hile değil miydi? Yada aynı zarftaki 4 oydan birini iptal edip seçim yenilemenin hile olmadığını iddia etmek neyin nesi? Yada Ankara'nin tasralarinda trafoya kedi girmesiyle kotaran seçim neydi? Sayim başladıktan 40 dakika sonra yandaş TV de yasağa rağmen seçim sonucunu lehine ilan ederek sayimlara gölge düşürmek hile değil miydi? Siz ne anlatıyorsunuz.

    Yanıtla (36) (2)
  • Kararcı / 17 Mart 2025 06:58

    Yazarın özelliği bu, işine gelmeyen gerçekleri uzun uzun ilgili ilgisiz konularla birleştirip gönlündeki aslanı sonunda açığa çıkarıyor. Okumak sabır ister.

    Yanıtla (23) (1)
  • Alp Demir / 17 Mart 2025 11:07

    Kararcı 06.58'e aynen katılıyorum. O nedenle bu yazarın yazdığı yazıların sadece son paragrafını okuyorum. Onu okuyunca, yukarıda ne yazdığını okumama gerek bile kalmıyor. Kendimi denemek için okuduğum zaman da yanılmadığımı görüyorum. Siz de öyle yapın. Bu kadar laf salatası için zamanınıza yazık etmeyin. Son paragraf yeter.

    Yanıtla (10) (0)
  • Bir yaşlı okur / 17 Mart 2025 11:04

    Yıldıray bey acaba hangi ülkede yaşıyor?

    Yanıtla (10) (0)
  • kARAR oKURU / 17 Mart 2025 10:49

    onlar anlaşırsa biz de gider kuzu kuzu oy veririz.... üçüncü yolu açarsak ne olur? Engeller misiniz ? Üst akılın aktörlerini mi? Üçüncü yolun gariplerini mi? Hangisini alkışlarsınız?

    Yanıtla (2) (0)
  • AliRıza Efendi / 17 Mart 2025 10:48

    TR de hile yapmaya ihtiyaç yok seçmen in rızası 0lduğu tescillidir.
    CeHaPe zihniyetinin önünün kesilmesi için diploma kozunu kullanmak sağ siyasetin çöküşünün başlangıcı olabilir. Angaralı Mansur takar vitesi 7’ye:)
    Ve olur CHP nin doğal adayı ayrıca da yeni CeHaPe nin lider’i. Kazanırmı? Ben bilmem seçmen bilir:))
    AKP’nin demli çaya ihtiyacı yok. Tramp bit selam çakar Suriye de ve seçim 4-1 galip atan lehine olur. Karşılsyan düşer yine birbirine:)

    Yanıtla (1) (0)
  • kARAR oKURU / 17 Mart 2025 10:46

    Şeytanın aklına taş düşürüyorsunuz. AKP-CHP 2002 de Erdoğan- Baykal anlaştılar ve ''Muhtar olamaz'' dedikleri Erdoğan 23 yıldır ülkeyi yönetiyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın deyimi ile ''üst akıl'' isterse bu uzlaşı neden olmasın? Yoksa Okyanus ötesinden veya gaipten sesler mi duyuyorsunuz?

    Yanıtla (3) (0)
  • Zihni Sinir / 17 Mart 2025 10:43

    Eskiden Gırgır dergisinde bir karakter vardı. Porof Zihni Sinir, Dünyanın En İieri Zekalı Gerisi diye. Harika proceler üretirdi, biz de okuyup gülerdik, Nerden aklıma geldiyse...

    Yanıtla (13) (0)
  • Okuyucu / 17 Mart 2025 10:34

    Hayretler içinde okudum ve böyle bir öneriden utanç duydum. Herhalde Erdoğan'ın planı da bu, "bana adaylık yolunu açın ben de size kurduğum kumpaslardan vazgeçerim" diyor. Meğer, İmamoğlu'na açılan dava ve soruşturmalar Erdoğan'a üçüncü defa seçime girmesini sağlamak içinmiş. Yazık çok yazık.

    Yanıtla (19) (1)
  • Konak / 17 Mart 2025 10:29

    Yıldıray bey, sizce hile olması için ne yapılması lazım? Adam devletin uçaklarla ve devletin maaşını verdiği binlerce korumayla Türkiye’nin her tarafında miting yapıyor. Hiçbir gazetecinin karşısına çıkıp kendisiyle röportaj yapılıp soru sorulmasına izin vermiyor, milyonlarca mühürsüz oy pusulaları geçerli sayılıyor. Bunların hiçbirisi size yetmiyor. Peki sizin anladığınız hile nasıl bir şey oluyor?

    Yanıtla (18) (0)
  • Şaşkın / 17 Mart 2025 10:23

    Nasıl mantık? Her iki adaydan biri yasal olarak seçilme süresini doldurmuşken neyi tartışma konusu olacak ? Diğer adaya uyduruk bir engelle yasal hakkını kullandırmama , nasıl oluyor da yasal süresini doldurmuş bir durumla aynı görülüyor? Sizler vicdan diye bir öz kontrole sahip değil misiniz? ya da vicdan tümüyle uydurma mı?

    Yanıtla (18) (1)
  • Cihan Ersöz / 17 Mart 2025 10:12

    Bir gün gelecek bu saçma yazıyı arşivinizden kaldırma telaşına düşeceksiniz Yıldıray Bey, emin olun!

    Yanıtla (13) (0)
  • Kutalmış / 17 Mart 2025 02:28

    Teklifiniz sadece Erdoğan'a yarar! Evet, İmamoğlu için diploma krizini uzlaşmayla aşarlar aşmasına. Erdoğan'ın da 3. defa day olmasının önü açılır. Herşey ne güzel değil mi! Aaaaa, bir de bakmışsınız, seçimlere 6 ay kala İmamoğlu'nun istinafta bekleyen cezası bir gecede kesinleşmiş ve İmamoğlu bütün siyasi haklarını kaybetmiş! Kimin hesabına yazı yazdığınızı anlamak bazen gerçekten zor sayın yazar.

    Yanıtla (35) (2)
  • MC / 17 Mart 2025 10:04

    Yazarın RTE hesabına yazı yazdığı uzun zamandır net. AKP ye oy veren bir köy ve aile olduğu için Narini katledenleri bile savunmuşluğu var.

    Yanıtla (13) (0)
  • Kanuni / 17 Mart 2025 09:54

    Güzel hoş da, Erdoğan bunu neden yapsın? İmamoğlu'nun diplomasını iptale kudreti olan, kendi adaylığını üçüncü kez ilan ederse buna kim engel olabilir? Anayasa Mahkemesi mi, Yüksek Seçim Kurulu mu?

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet mehmet / 17 Mart 2025 09:46

    Cumhurbaşkanlığında 3 dönem kuralıyla, 35 sene önceki diplomayı tamamen siyasi nedenlerle iptal ettirme gayretini eşitlemek çok haksız bir yorum. 2028 seçimleri için birisinin önünde hukuki engeller varsa, o kişi sadece erdoğan’dır. Bunu da kendi yaptıkları anayasa söylüyor. İmamoğlu’nun aday olmasının önünde hiçbir hukuki engel yoktur. Diploma ve siyasi karar tehditleri siyasi engellerdir.

    Yanıtla (11) (1)
  • Kemal / 17 Mart 2025 09:42

    Yıkldıray bey sahurda ne yedin Allah aşkına...
    Bu kafa normal bir kafa değil, silkelen ve kendine gel...

    Yanıtla (11) (0)
  • Bay Kamil / 17 Mart 2025 09:35

    İmamoğlu nun diploması tamamen İdarenin sorumluluğunda olan kişisel hiçbir sorumluluk içermeyen bir suni bir krizdir. İmamoğluyla yarışmak Erdoğanın asla işine gelmez. Bu nedenle anlaşma falan olmaz hayal kurmaya gerek yok. İmamoğlu hukuksuz olarak diskalifiye edilirse CHP bir daha aday çıkarmamalı ve Beyazıt Meydanında Hukuka Saygı nöbeti başlatmalı.

    Yanıtla (6) (1)
  • ara sıra okur / 17 Mart 2025 09:31

    Bravo Sayın Oğur, gerçekten bravo.
    Merak ettiğim; bu yazıyı gerçekten siz mi yazdınız?

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Can / 17 Mart 2025 09:26

    Yıldıray bey, sizin talep ettiğiniz lise mezunları cumhurbaşkanı adayı olabilir (ki kanaatimce bununla şu anki cumhurbaşkanının adaylığını tartışma konusu olmaktan çıkarmak istiyorsunuz), bütün tarafların uzlaşmasından sonra yeni anayasaya şöyle bir madde ekleseniz diyorum; “her ne olursa olsun İmamoğlu seçim bitene kadar hiçbir davada yargılanamaz” olur mu? Allah’ım ben ne diyebilirim ki; “cumhurbaşkanına bak, köşe yazarını oku”

    Yanıtla (2) (0)
  • yorum / 17 Mart 2025 09:26

    Yazar Bey siz bu günümüzün popüler konularını bırakın bence .Gerçek bir entellektüel gibi iktidar değiştiğinde siyasal islamcıların, Türk toplumunda ki yol açtığı tahribatın zararları nasıl aşılır konulu yazılar yazın. Çünkü iktidar çoktan değişti Yıldıray Oğur.

    Yanıtla (4) (0)
  • BAYRAM YILMAZ / 17 Mart 2025 09:22

    Çanınızın istediği zaman güncel ihtiyaçlarınıza ve kişilere göre değiştirdiğiniz anayasa Anayasa olmamış olur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Can / 17 Mart 2025 09:21

    Yani demek istiyorsun ki diploma işinde “hiçbir şey yoksa da bir şeyler vardır”. Öyle mi? Sizi doğru mu anlıyorum?

    Yanıtla (4) (0)
  • osman / 17 Mart 2025 09:21

    Yazarın ,Toplumda ki AKP-Mhp nefretinden hiç haberi yok.Sallamışta sallamış...

    Yanıtla (3) (0)
  • Fatih / 17 Mart 2025 09:20

    Yıldıray Bey'e göre ,kazanılan seçimi tekrarlatmak çok normal . Yargıya direktif verip aday adayını davalarla köşeye sıkıştırmak çok normal. Aday adayının yakın çevresine göz dağı vermek çok normal . Aday adayına ekranlarda küfürler etmek çok normal . Aday adayının 35 sene önce ki diplomasını iptal etmek çok normal . Eğer AKP yaparsa her türlü şaibeli yol mübah mı ?

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 09:19

    Güzel bir mizah yazısı...

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 17 Mart 2025 09:17

    Yazar'a göre bazı insanlar hem Erdoğan'ın hem İmamoğlun'un aday olmasına engel olmaya çalışıyor .Enteresan düşünceler . Erdoğan'ın aday olmasına kendi yaptıkları Anayasa "olamaz" diyor. İmamoğluna ise AKP trolleri ile ,medyası ile ,yargısı ile saldırıp ,yakınlarının mal varlıklarına el koyarak engelleme çalışıyor.

    Yanıtla (17) (0)
  • Karar okuru / 17 Mart 2025 09:13

    Hay aklınla bin yaşa ))

    Yanıtla (1) (0)
  • yorum / 17 Mart 2025 09:10

    "Türkiye’nin en az yarısının da siyaseten temsilcisi"-idi. O gemi o limandan kalktı. Atı alan Üsküdarı geçti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gurbetci / 17 Mart 2025 08:50

    Bu yazinizla artik safinizi resmen belli etmis oldunuz. Yorumcu arkadaslar haksizligi, hukuksuzlugu ve yazinizin kime yaradigini cok güzel yazmislar, tekrara gerek yok. Benim icin bütün sayginliginizi, inanirliginizi kaybettiniz.

    Yanıtla (10) (0)
  • E.Ömer / 17 Mart 2025 08:48

    Parlamento’ya antin kuntin işler yapması için akıl vermek !
    Bravo …

    Yanıtla (7) (0)
  • E.Ömer / 17 Mart 2025 08:44

    Yazının sonunda “Ne dersiniz?” diye sormuşsunuz.
    Rezalet bir durum, bunları yazacağınıza “Neden bizde kimse vakti gelince köşesine çekilmiyor” diye bir yazı yazarsanız daha iyi olur.
    Bu uygunsuzlukları düzeltmek için bunca taklaya gerek yok !
    Herkes yerine oturur, olur biter.

    Yanıtla (6) (0)
  • Fikret / 17 Mart 2025 08:39

    " Koskoca" Cumhur İttifakının, gelecek seçimde 75 yaşında olacak RTE dışında bir tane bile C. Başkanı adayı yok öyle mi? Yazık ki ne yazık

    Yanıtla (5) (0)
  • E.Ömer / 17 Mart 2025 08:39

    Sayın Oğur,
    Bir de anayasa değişikliği için partilere akıl veriyorsunuz, niye? Birileri illa seçime girsin diye.
    Eğer muhalefet bunu kabul eder CB adayının “anasının sütü gibi ak ve helal” diplomasını yerse yazıklar olsun …
    Daha önce yazmıştınız ancak ortada bir diploma eşitliği yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 17 Mart 2025 06:36

    Daha basit bir yol var. Muhalefet milletvekillerinden zengin olmayanlarına 5 milyon dolar teklif edilirse 400 den fazla oy temin edilir. Ki adam başı 5 milyon dolar AK parti için devede kulak.
    Komisyonum verilirse gizli aracılık edebilirim.
    Mansur Yavaş ın ÖSYM sınavına kendi girmediği iddia edilip o da saf dışı edilebilir.
    Verin komisyonumu görün misyonumu!

    Yanıtla (13) (1)
  • Deli Dumrul / 17 Mart 2025 08:24

    Duruma benim vatandaşım hemen adapte oluvermiş. Yanlış her zaman mı yanlıştır. Yoksa zaman zaman mı yanlıştır. Yahut yalanın rengi olduğu gibi yanlışa da renk mi uydursak. Beyaz yanlış desek mesela. Hani hakkı tutup kaldırmak vardı. Hani Türküm DOĞRUYUM çalışkanım ... Vardı. Demek ki yokmuş. O zaman neden kaldırıldığına itiraz ediyoruz. Zaten uygulamadığımız şeyi papağan gibi söylemenin ne alemi var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Deli Dumrul / 17 Mart 2025 08:17

    Sayın yazar. Bana öyle geliyor ki senin bu dülündüklerini Erdoğan çoktan planlamış ve İmamığlunu önüne katmış bu sonuca razı etmek için sıkıştırdıkça sıkıştırıyor. Ama ben sıradan bir vatandaş olarak bu çözüme karşıyım. Ve umuyorum ki halkımızın çoğu da karşıdır. Çünkü bu kadar yetki temerküzü ayrıcalığını elde etmiş bir ademin otoriterleşmemesi çok zor görünüyor. O nedenle iki dönem kuralı zinhar değiştirilmemelidir. CHP anayasa değişikliğine evet derse seçilebilirse ancak bir kez seçilebilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • A. Gürcan / 17 Mart 2025 08:17

    Sayın yazarımız genellikle aydınlatırdı bizi, bu yazıda ise, kesin bir körlüğe davet ediyor hepimizi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhriç / 17 Mart 2025 08:15

    Ne diyelim; bunların ağızlarını büzüşlerinden "Ömer" diyecekleri belli. Ayrıca 2015 yılından sonra seçimlerin gerçekten hakkaniyete uygun geçtiğine inanıyorsanız bir daha bakın derim. Örnekleri yazmaya burası yetmez. İktidarlarını sürmesi için gereken %2-3 fazladan oyun nasıl alındığına, muhalefetin nasıl manipüle edildiğine, "muhaliflerin" nasıl "yandaş" hale getirildiğine bakın. Evet, "sandık" eşittir demokrasi olamıyor her zaman.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 17 Mart 2025 08:09

    İki tarafta eşit şartlarda olsaydı mantıklı olurdu ancak Yargı Bağımsızlığı olmadan İmamoğlu yine çok rahat engellenebilir

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim Erdoğan / 17 Mart 2025 08:06

    Yinemi?
    Erdoğan Anayasa ve yasalara uymuyor, Anayasayı ve yasaları ona uyduralım.
    Hadi hayırlısı!..

    Yanıtla (4) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 17 Mart 2025 08:02

    Seçimler şaibesiz ise atı alan üsküdar ı nasıl geçti...şaibe kamu kaynaklarını hoyratça sonuna kadar kullanmayı, sahte videoları kapsamıyomu....Bu değişiklik önerisi yerine Erdoğan yaşadığı sürece cumhurbaşkanıdır ve kendinden sonra hanedandan biri cumhurbaşkanı olur dense daha kısa ve öz olur sorun kökünden çözülmüş olur ....

    Yanıtla (4) (0)
  • Ogurfani / 17 Mart 2025 07:56

    D- "İmamoğlu’nun siyasi yasak gelebilecek davalarında ise böyle bir uzlaşıdan ve iktidarın niyetini belli etmesinden sonra tersi bir karar çıkAmaz."
    Işte zerafet, işte letafet. Boşuna ogurfani değilim.
    Ben bu kantarı çok sevdim, umarım iktidar değişiminde biri de bu kantarı kullanır, çok eğleniriz çok. Tüm okurlara ve editöre saygılar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Tamam / 17 Mart 2025 07:51

    Bir aday devletin tüm imkanlarını kendi lehine kullanıyor. Ülkemiz de seçimlerin çok iyi yapıldığını söylemek ancak çarpıtma olur.

    Yanıtla (15) (1)
  • Ogurfani / 17 Mart 2025 07:45

    “Alametler arttı. İmamoğlu, üniversite diplomasını 35 yıl sonra kaybedebilir." 20'li yaşlarda bir sabinin tüm üniversiteyi ve yök'ü manipüle ettiği çok büyük bir iddia. Diploma iptali ne yasal ne hukuki, kaldı ki ortada sarayı camdan bir tanışığım var.

    "Erdoğan’ın önünde üçüncü kez aday olamama engeli var. Bu engeli AK Parti de kabul ediyor, reddetmiyor." Allah bin kez razı olsun, işte demokrasi şöleni üzerindeki creme de la creme

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur yazar / 17 Mart 2025 07:09

    Bence CHP bu topa girmesin diplomayı iptal ettiren ve edenler iptal olacakzaten. Erdoğan seçimden kaçacak çünkü seçilme şansı sıfır.

    Yanıtla (7) (1)
  • okur / 17 Mart 2025 03:25

    Ekrem İmamoğlunun diplomasının iptali,vicdan,akıl,ve mertlik dışıdır.Siyasetin,üniversitelere kayyum atamasıdır.Vicdanın kabul ediyor mu sn.yazar kardeş.ALLAHINA yemin eder misin.Nasıl sence.

    Yanıtla (22) (0)
  • OkurM / 17 Mart 2025 06:51

    Olayın vicdan hukuk vs işi olmadığını yazmış zaten

    Yanıtla (1) (2)
  • Mehmet Tekin / 17 Mart 2025 06:28

    Yani Erdoğan'ın planı rakibinin 35 yıllık diplomasını nedensizce iptal ettirerek onu yüksek öğrenim şartı gereği seçime giremez hale getirmek, sonra kendini sınırlayan ama gayet makul bir anayasa maddesini pazarlık konusu yapıp ortadan kaldırmak. Sonra iki aday seçime girip yarışır, fazla oyu alan kazanır öyle mi Yıldıray Oğur? Dahiyane! Bravo!

    Yanıtla (26) (0)
  • Ogurfani / 17 Mart 2025 06:20

    A- "2002’de Erdoğan’ın aday olmasına izin verilmemesi, 2007’de Abdullah Gül’ün Cumhurbaşkanlığı seçimine yargının müdahalesi gibi…" sevgili karar okurları; yazar bile isteye Abdullah gül'ün adaylığının konutunun bahçesine helikopterli baskın ile engellediğini gizlemiş, selo'nun sözüne kızılıp tutklanmasını da gizlemiş.
    "Türkiye’nin en az yarısının da siyaseten temsilcisi." Yazar bile isteye artık mevcut olmayan bir durumu saraylı lehine kullanıyor. Aynı mantıkla cehape de bu devletin banisi?

    Yanıtla (15) (1)
  • hayali / 17 Mart 2025 06:07

    Yazarımızın bahsettiği anlaşmayı herkes kabul etse Tayyip Erdoğan kabul etmez. Çünkü kaybedeceği kesin olan bir yarışa girmez. Önce İmamoğlu nu sonra Yavaş ı saf dışı bırakmayı deneyecektir

    Yanıtla (8) (1)
  • Yolcu / 17 Mart 2025 05:49

    Niye meşru olmayacakmış. İmamoğlu na tuzak kurararlarsa o girmesin ne yapalım. Diğerine gelince boşuna hayale gerek yok yasa açık ve her seyi kenara bırakıp yasaya uymak görevidir. Kendi yazdırdığı Anayasa böyle diyor. Ona da uyunca anormal mi olacak.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hasbi Mentesoglu / 17 Mart 2025 05:36

    Bir tarafta AKP tarafindan hazirlanmis anayasaya aykiri bir adaylik var. Digerinde ise hukuki olarak hicbir suc teskil etmeyen bir yatay gecis olayi ve Ogur bu iki olayi esitliyor. Sonra Imamoglu'nun diplomasi hukuksuz bir sekilde iptal edilecek ama siz Erdogan'in hukusuz adayligini onaylarsaniz, biz de Imamoglu'nun diplomasina dokunmayiz diye muhalefeti tehdit ediyor. Hangi hakla ve hukukla? Bu devran elbet dönecek ve o zaman, simdi rüzgar ekenler fitina bicecek. Allah herkese akil fikir versin

    Yanıtla (32) (1)
  • haluk d / 17 Mart 2025 05:29

    sayin yazar sonunda Tayyip beyi aday yapacak bir formül buldunuz ama her zaman iki kere iki dört yapmaz

    Yanıtla (11) (0)
  • İnsan / 17 Mart 2025 05:29

    Herhalde İmamoğlu nun hakları daha önceleri de nasıl gasp edildi bir zahmet bahsetsen bütün güvenilirliğini kaybetmek uzeresin

    Yanıtla (15) (1)
  • Kararlı / 17 Mart 2025 05:04

    Keşke ama ülkemizde siyaset bel altı vuruşlarla yapılan bir spor ve bu önerilerinizin hiç bir kıymeti olmadığını çok yakında göreceksiniz. İktidar böyle bir pazarlık sonunda kaybedeceğini çok iyi bilir ve mayınsız alan oluşturmak için şimdi yaptığı gibi elindeki tüm kartları oynayacak. Çünkü karşısında güçlü ve birlik olmuş bir muhalefet yok, ses getirecek bir kamuoyu yok. İnsanlar sokağa çıkmaya korkuyor, röportaj vermekten çekiniyor. Demokrasi ve hukukun olmadığı bir ortamda bunlar sadece boş.

    Yanıtla (3) (1)
  • insan haklari savunucusu / 17 Mart 2025 04:29

    Adil secim mi? Secim kampanyasinda devletin butun kurumlarini ve imkanlarini kullaniyor. Secim esit sartlarda yapilmiyor Sayin yazar....Erdogan uzlasmaz. En korktugu rakip imamoglu'dur. O'nu siyasetten men ettirecek. Bosuna mi bu gulunc gerekcelerle acilan davalar?.....Anayasayi degistirmesine de gerek yok. YSK, "Erdogan CB adayi olabilir, bir engel yok" diyecek. Bu kadar basit. 2028de de aday olur, isterse 2033de de aday olur.

    Yanıtla (13) (0)
  • Özer / 17 Mart 2025 03:49

    Amacın akp yi Erdoğan'la seçime sokmak.Anayasayi zorlayarak.peki akp de neden başka aday yok Bırakın şu mecrasinda aksın..İmamoğlu korkusu zangir zangir titretiyor.İmamoglunun diplomasi var bunu ispatladi.karsi tarafa neden sorulmaz nerde senin diploman diye..Yaziniz taraflı malesef

    Yanıtla (17) (2)
  • okur / 17 Mart 2025 03:37

    Yıldıray bey,lütfen komşu yazarın İbrahim Kahveci beyin bu gün ki yazısını oku.Allah aşkına oku.Tam bir utanç durumunu gözler önüne sermiş.Allah aşkına oku.Vicdanın ve fikrin gelişir.Hayırlı ramazanlar.

    Yanıtla (11) (1)
  • H OKUR 2 / 17 Mart 2025 02:41

    Meclis ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri yapılır. Millet kimi CB, kimi Başbakan isterse gereğini yerine getirir.
    Sayın OĞUR ; hiçbir açığı defosu olmayan insanlarla bal gibi , buz gibi defolu olanları mukayese biraz, hatta epey haksızlık olmuyor mu?

    Yanıtla (13) (0)
  • H OKUR / 17 Mart 2025 02:35

    Cumhurbaşkanlığı için çözüm önerisi;
    Faraziye; Muhalefetin favorisi iki adayın seçime sokulmayacak olması, Cumhurbaşkanı Sn. Erdoğan’ın ise DEM oyları ile aday olabilmesi :
    Çözüm: Müsavat Dervişoğlu aday olur ve seçildiği takdirde azami 2 yıl içinde parlamenter sisteme geçileceğini ve ilk iş olarak siyaseten önü kesilenleri affededeceğini vaad eder. Seçimi kazanır ve tüm gerçek demokratlar eliyle eliyle parlamenter sisteme geçilir geçilmez özel af ile birlikte Meclisi fesheder.

    Yanıtla (1) (5)
  • Erkan Özeray / 17 Mart 2025 01:56

    2023 Cumhurbaşkanı seçimini RTE'nin kazanması, tamamen Kemal Kılıçdaroğlu'nun 6.lı Masayı oyuna getirerek aday olması sayesindedir.
    RTE'nin ise o seçimde dahi aday olması zaten Anayasa'ya göre mümkün değildi.
    Siz neden bahsediyorsunuz?
    Bir okurunuz olarak beni şaşırttınız.

    Yanıtla (10) (3)